sobota 22. září 2012

Školní systém po americku

Holaaaa!
Píšu pozdě. Já vim. Všechny výmluvy znáte - pořád se něco děje, a prostě není čas.
A ano, píšu s háčkama a čárkama :D Poprvé za poslední 4 týdny. A je to dost těžký!

Poslední článek jsem psala 2 dny po nástupu do školy, tomu jejich systému jsem nerozumněla a obecně jsem byla dost zmatená.


Pep rally (můžete vidět asi čtvrtinu školy)
První den jsem do školy napochodovala v sukýnce, tričku a svetrem v kabelce (vše samozřejmě v normách dress-codu - sukně maximálně pár cm nad kolena, žádný tílka nebo nápisy na trikách). Přišli jsme asi půl hodiny po začátku školy na schůzku s poradkyní, která je hrozně milá paní kolem 30-35 let. Té jsem řekla, co mě baví a ona mi do rozvrhu něco nasázela. Byla jsem trochu zklamaná, že jsem neviděla všechny předměty, protože ty, co mám já, jsou docela normální. Poradkyně se mnou rychle proběhla školu (samozřejmě jsem okamžitě všechno zapomněla) a dovedla mě do Angličtiny, k mé "home-room teacher". Ms. Ewen je hrozně milá a roztomilá, je naprosto nadšená kdykoliv mám během hodiny poznámku nebo se s ní po hodině o něčem bavím. Představila jsem se třídě, posadila se do určený židličky a pár lidí mi řeklo jejich jména, ale šly jedním uchem dovnitř a druhým ven. Takhle jsem pokračovala celý den - vždy se někdo nabídl, že mě dovede na další hodinu, jinak bych asi ani jednu třídu nenašla.
Oběd v jídelně

Říkala jsem si, jak to vydržím, protože mám jen 3 sukně odpovídající dress-codu, že si o mě budou lidi myslet bůhvíco apod. Sukni jsem měla jen ten první den, který jsem protrpěla díky bohu bez omrzlin, ale nebylo k nim daleko. Seriously, venku je 35C, ale vevnitř v jakékoliv budově máte kolem 21C (ale osobně mi přijde, že někteří učitelé ty klimatizace nastavují tak na 18C). Takže od tý doby neustále cirkuluju ty 4ry džíny, co jsem si přivezla v naději, že až do prosince zůstanou schované.


Klasická americká třída (English, Ms Ewen)
Holky se tady do školy oblíkají a ličí jak na focení do Vanity Fair (módní magazín). Hodně-krát jsem místním mladíkům popisovala, že všechny kosmetické produkty, co jedna americká teenagerka spotřebuje za 2 ýdnz, by v Evropě dokázaly pokrýt poptávku na několik měsíců. Navíc polovině holek nanáší make-up opice nebo něco podobně motoricky vyvinutého, protože vypadají naprosto děsivě :D

Ze začátku jsem vůbec nechápala systém zápisků - na jeden papír se píše "otázka dne" (na konci týdne odevzdáte a dostanete známku), na druhý zápisky (v English to ještě máme rozdělené na grammar a literature), třetí na příklady nebo cvičení řešené během hodiny a úkoly se taky dělají na jiný papír. Což mi samozřejmě nikdo neřekl a zjistila jsem to až na konci prvního týdne, kdy to všichni učitelé začali vybírat. Moje šetřivá povaha docela trpí s tím množstvím vyplítvaného papíru. Pár učitelům jsem asi působila zvýšený krevní tlak s těma mýma napatlanýma zápiskama :D

Ms Ewen :)
Každý pátek tu máme ball game, zápas amerického fotbalu mezi školami v okrese. Během školy ten den je "pep rally", což je v podstatě představení roztleskávaček, mažoretek, tanečnic a marching band a pár sloganů jako "Vyžeňte Modré Ďábly" apod. Celá škola (1200 lidí) se během první hodiny nažene do malé tělocvičny bez klimatizace nebo možnosti větrání, a většinou jsme rozdělení podle ročníků, protože se pak vykřikují různé pokřiky po ročníkách. Senioři nikdy zrovna moc nespolupracují :D Ale je to obrovský zážitek! Taky se vždy vyhlásí téma toho dne, za co se můžete (ale nemusíte) převléknout. První týden jsme měli víly - kupodivu se za ně převlíkly jen holky.

Znovu se omlouvám za tu odmlku, byl to fakt šílený měsíc. Chci ještě teď, když jsem si našla čas, napsat shrnutí, co se každý týden stalo. Doufám, že se mi povede najet na režim "každý (druhý) víkend = článek". Záleží na tom, jestli se ten týden vůbec něco dělo.
Zatím :)
Řada skříněk s mým locker
..Aneb jak nacpat 1205140 učebnic do mini skříňky



















Dívčí záchody


Pítka (nesmíme si do školy nosit vlastní pití)

Cca 1/8 školních trofejí :D

Žádné komentáře:

Okomentovat