pátek 13. července 2012

Like waiting for a miracle


友人こんにちは!
(zdravím ve stylu, japonsky)

Opět je to cca měsíc od mého posledního článku. A opět nemám moc o čem psát. 
Touhle dobou za měsíc bych měla už odlétat do US. Sice nevim kam, ke komu, jak ani kdy přesně.. Ale už se to blíží. Opravdu, opravdu doufám, že se do dvou tří týdnů tu radostnou zprávu dozvim.
Psala jsem do americké centrály s dotazem, jestli je normální pořád ještě nemít rodinu a jak případně můžu pomoct (trošku jsem hrála blbou, vím, že polovinu lidí umisťují 2 týdny před odletem, ale chtěla jsem z nich třeba dostat nějaký info :D). Odpověď na můj asi 4-stránkovej email s 15 různýma otázkama bylo pouze následující:
Hi Michaela,
We are looking for host families all over the country.  We will keep you in mind as we find families.  
 Takže mise "Zjistit procento neumístěných exchangees" selhala, vzdávám se svých špionských odznaků. Ale na druhou stranu, odpověděli rychle.

Kyoto, Japan
Před 2 týdny jsem odletěla na 8 dní do Japonska (proto ten dnešní pozdrav), kde jsem si myslela, že budu odříznutá od internetu, a třeba se mi mezitím ve schránce uhnízdí nějaká ta dobrá zpráva. Nakonec jsme nějak zařídili mobilní internet, já u mobilu seděla přilepená nonstop a obnovovala email jak zběsilá. Samozřejmě, chodily jen samý spamy.
Prakticky 24 hodin po návratu jsme odjeli na dovolenou k moři. Tak jsem opět doufala v odříznutí a kumulaci dobrých zpráv. Ale neeeeee, my musíme mít internet i na pláži v Chorvatsku. Takže znova neočekávaně sedím u tabletu a obnovuju.
Začínám si myslet, že je lepší nevědět a mít nějakou naději, než vědět a být zklamaná.

Mnou vypozorovaný trend - všichni známí, kteří rodinu neměli před 3 měsíci, ji nemají ani teď. Ale možná se jenom kamarádím se všema, co rodinu nemají, a všichni ostatní jsou šťastně umístění :D

Protože nemám rodinu, nemohla jsem začít vyřizovat všechny ty důležitý a zajímavý věci, o kterých by se dalo psát. Takže to pro teď nechám, a budu doufat v optimističtější budoucnost.


Užívejte si prázdniny!
M

27 komentářů:

  1. Jája
    Sakra, sakra, jenom, aby se to povedlo, amerikáni mají čas a jak chtějí pak během měsíce umístit kdoví kolik studentů? Držím pěsti (i palce), aby to vyšlo. Už loni jsem pozorovala, že kdo nedostal rodinu tak do dubna tak čekal až na srpen.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj,
      No, ja porad verim. Kdyz bude ticho po pesine i na zacatku srpna, zacnu tu moznost mozna trosicku pripoustet.. Ale do ty doby verim, ze ta agentura jen hleda tu nejlepsi rodinu :)
      Prijde mi to od nich takovy naivni, ze kazdej rok umistujou stovky studentu, a i tak si jich hromady nechaji na posledni chvili..

      Vymazat
  2. Hele bud uplne v klidu, já sice rodinu mam, odletam za dva tydny a stejne nic nedelam :-D jsem az moc v klidu, ani darky a dulezity veci jsem jeste nesehnala, takze vazne neni kam spechat. Verim, ze rodinu budes mit fajn :-) jinak jestli chces, pridej si me na fb: Michaela Petáková, blog nemam, ale tak fajn mit nekoho, kdo jede taky. Tady je to na komunukaci dost na nic :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  4. Jaj, nezávidím ti to čekání.
    Psaly jsme si e-mail a já ti psala, že zřejmě nikam nejedu. Nakonec se rodiče slitovali a jsou ochotní mě pustit aspoň do Anglie. Rodinu mi mají poslat "in the coming weeks", jak mi sami napsali.
    Držim palce! :)
    (na tvym místě bych WE už zabila :D jejich přístup je hrozný - to jsem si zažila i na vlastní kůži minulej rok a už nikdy více! :D)
    EveStump@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aaaaaaaa ahoooj! Já si říkala, že ti někdy už konečně musim napsat :)) Takže Anglie, huh? A jak to tam vůbec funguje? Je to jako normální exchange program? A je ta rodina placená? Protože vim, že AFS tam pobočku nemá právě z důvodu rozmazlenosti rodin, který si na ty peníze zvykly a nikdo by zadarmo snad ani nechtěl. A máš nějakou oblast, kam pojedeš? Udělala bych cokoliv za pár měsíců v Londýně a okolí!
      Děkuju za ty palce :) A opravdu nemám daleko k pořádání občanských nepokojů na pozemku WE :D

      Vymazat
    2. Btw, napiš až budeš vědět o rodině :)

      Vymazat
  5. Možná, že se dnes už něco dovíš. Ten z WE už by měl být zdovolenkovaný. Zaútoč na něj!
    Držím pěsti, musí to být dost nervy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Trošku jsem v to taky doufala.. Ale nic, no :/ Pořád to posouvám, vždycky si říkám "Do poloviny července určitě!" "Do začátku srpna, to je jasný." Teď jsem na "Během dvou týdnů to bude doma."
      Nechci se za tim o tom moc rozkecávat, ale měla bych psát do novin články z Ameriky. A jede redaktor se se mnou má během první poloviny srpna sejít a udělat úvodní článek.. Takže to už rodinu opravdu mít musim, protože jinak nevim, co mu budu vyprávět :/
      Díky za podporu! :))

      Vymazat
  6. Ahoj,
    rodiny se bohužel platí, je to dost peněz a dokonce to je jen polopenze! Naštěstí se platí škole jen za kurz angličtiny navíc, vyzvednutí na letišti a tak dále.
    Čekám netrpělivě info o rodině a určitě se ozvu! :D
    A k nepokojům se klidně přidám, vytvoříme nejěké cedule a budeme protestovat :D

    EveStump@seznam.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tyjo, tak to je docela brutální částka ve výsledku, co? :/ Je to víc nebo míň než za US?
      Seriously, neodletim a pán z agentury může očekávat pár dárečků :D

      Vymazat
    2. No, když si to tak vezmu, vlastně do finále i s vaší letenkou to vyjde tak nějak na stejně, akorát to tam bude horší s vyžitím, vy to budete mít stopro levnější. :)
      Jinak, už mám rodinu :)
      Jsou to dva milí manželé v důchodu se dvěma psy. Hrozně jsem chtěla psy a děti, ale ty děti už jsou z domu pryč, takže mám smůlu :D
      Teď jsem jim napsala první e-mail a doufám, že jim nebudu připadat jak pitomec :)) :D
      Ale už se teda hrozně těším a bojím zároveň. :)
      EveStump@seznam.cz

      Vymazat
    3. Jé! To je skvělý :)) A kde budeš bydlet? Kdy letíš? Odepsali už? :D

      Vymazat
    4. Bohužel neodepsali, jsem z toho docela nervózní. :D
      A vím celou dobu, kde budu bydlet, v Bostonu (jojo, Boston je i v Anglii :D)
      EveStump@seznam.cz

      Vymazat
    5. A to sis vybrala přímo místo? Nebo jak to funguje v Anglii? Jako takový ty letní jazykový pobyty, kde si vybereš zájezd podle místa? Vůbec nemám představu, jak to tam u vás je :D
      Ještě pořád nic? A víš už, kdy odjíždíš? :)

      Vymazat
  7. Ahoj, to mě mrzí že ještě nemáš rodinu ale asi víš že i v AFS tím mají docela problém zatím jen asi 4-6 umístěných (z asi 16) a už přímítají nad odkládáním odletů...Chci se zeptat, máš od svojí agentury 100USDna měsíc kapesnýho ale kolik ti ještě budou posílat rodiče? V AFS tvrdí že 150USD stačí ale mě se to zdá jako směšná částka. Co ty?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj :)
      Tohle jsem ani nevěděla. Ale je to docela uklidňující (samozřejmě to nikomu nepřeju) :D
      Doufám, že budu utrácet co nejmíň. Jsem obecně velká šetřivka, takže snad víc než $200 to nebude. Říkám si - čím míň utratim za nákupy, jídlo apod, tím víc na cestování! :D Můj dream plan je $100-150/měs.. Ale asi taky záleží na tom, kde přesně skončim. (micmohdem, kde přesně jsi ty? Myslim, že jsi mi psala jen stát, jdu to hned najít)

      Vymazat
    2. Já jsem v aglomeračním městečku jménem Paoli (1000 obyvatel), 20 mil od Philadelfie. Taky si plánuju že nechci moc utrácet a tak ale přece jen neberu si tam skoro žádný oblečení (jen asi tak na týden) a znám se jak ráda chodím do kaváren a muzeí + sportovní vybavení...a taky abych pravdu řekla tak netuším jestli si školní obědy platíme sami ale počítám že jo. Páni taky bych cestovala ale opravdu nevím jak se tam na to budou tvářit...moje rodina je hodně hikingová ale tak na nějaký výlety do NY, washingtonu nebo dokonce Pittsburghu to bohužel moc nevidím, nezdají se mi zatím moc kulturní :-(

      Vymazat
    3. Oblečení si vezmi na 14 dní. Nějakou dobu bude trvat než se dostaneš do obchodu a také musíš mít rezervu kvůli praní. Takže jestli myslíš oblečení na týden jakože sedm triček tak to určitě přehodnoť.
      Výlety určitě bude organizovat domácí pořádající organizace, na ty z kapesného neušetříš.A s kým jedeš?

      Vymazat
    4. Díky za odpověď :-), jedu s AFS...domácí pořádající rganizací myslíš afs, hostitelskou rodinu nebo školu?...Jinak ty jsi předpokládám byl/a exchange student..jaký to bylo?

      Vymazat
    5. Jojo, domácí AFS, možná bude pořádat výlety
      http://www.coolagent.cz/cz/4798-ohlasy-nasich-studentu-new.html

      Vymazat
    6. AFS určitě bude mít spoustu výletů, a rodina třeba taky kvůli tomě zařadí do programu nějaký sightseeing :)
      Já oblečení nechci nakupovat úplně všechno nový (stejně mám asi jen 10 hezkých trik :D), ale kabát s sebou nepotáhnu (i když ten současnej hrozně miluju!).
      Beru to tak, že když rodiče nebudu každý týden žádat o další prachy, spíš mi pak zaplatí výlet do NYC.

      Vymazat
    7. Děkuju za odpovědíi, akorát škoda, že nevím kterej z těch přešťastnejch studentů jsi ty :-)....taky nakonec beru asi 6 trik a co nejvíc vlastního oblečení, nechci z rodičů tahat prachy když už teď za tuhle zábavu zaplatili přes 200 tisíc...to je šílený. Ale budu prej v bohatý čtvrti, takže se asi nějakýmu utrácení nevyhnu...kabát a zimní blečení si chci nechat poslat, boty si budu kupovat tam...jinak řekla bych že do NYC se dostaneš s rodinou, i když teda hodně záleží na tom kde budeš :-)

      Vymazat
  8. http://www.studujemevusa.cz/co-nam-rika-agentura-a-jak-je-to-v-realu/
    zde je nějaké info

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Osobně tenhle článek moc nemám ráda :D Spíš ty komentáře mi přišly užitečný. Samozřejmě to zaleží na velikosti města a tomu, jak jste zvyklí utrácet z domova.. Ale věřim, že nebudu muset utrácet tak, jak to popisuje autor článku. To by mě rodiče zabili. :D

      Vymazat
  9. Držim palce s rodinou! Jinak ti závidim cestu do Japonska.. To se máš, že cestuješ po celym světě :D Už jsi byla někdy v Americe, nebo se tam chystáš poprvé?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za ty palce :)) V US jsem nikdy nebyla, Japonsko byl první výlet mimo Evropu. Amerika byla vždycky země, kterou jsem chtěla navštívit ze všeho nejvíc, tak hrozně doufám, že opravdu odjedu :D
      Co ty? Jsi budoucí/bývalý exchange student? A byl/a jsi někdy v US? :)

      Vymazat