neděle 12. února 2012

Hunting for a family

Tentokrát to bude short and sweet :)

Před dvěma hodinama mi přišel email, že jsem byla akceptována do programu. Co je na tom tak přelomovýho? No, nic vlastně. :D

Teď mi začnou hledat rodinu. Pán v mailu říkal něco o změně US zákonů o ochraně osobních údajů exchange studentů, že se všechno v přihlášce, která se ukazuje rodině, musí začerňovat, proto to trvalo tak dlouho. A že to byla doba, víc než 2 měsíce od odeslání přihlášky do USA. Lidé jsem většinou akceptováni do programu obratem, proto se to nebere jako velká událost. Ale když jsem musela tak dlouho čekat, tak si tu euforii dopřeju.
Do 10 dnů musíme zaplatit 1400 USD. Při přepočítávání s různejma poplatkama za vklad v cizí měně a výběr valut v cizí měně vyjde US dollar cca na 19,92 Kč. Ouch. Pamatuju léto 2011, kdy se dollar pohyboval kolem 17 korun. Alespoň od ledna trochu klesl. Zítra jdu do města dělat průzkum ve směnárnách.

Informace mimo mísu - začala jsem se seriózně učit španělsky, a lituju, že jsem to nepředvídala a nenapsala si do přihlášky kromě German - Fair i Spanish - Advanced. :D


Hádám, že další událost zasluhující-si článek bude až (ne)nalezení rodiny. Do tý doby,
hasta la vista, M :)

4 komentáře:

  1. :) já taky jedu příští rok do US a dopis o přijetí mi přišel ve stejnej den jako tobě ... :D Jinak já jedu s CCI.

    OdpovědětVymazat
  2. No samotnej program stojí myslim 130k plus k tomu to co všude jinde...je to trochu dražši než jinde, ale max spokojenost, dokonce už mám i rodinu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No program stojí 135 000 plus 700 USD pojištění plus SEVIS poplatek (asi 180 USD) plus vizum. To už jsi aspoň na 160 000 Kč. Já jsem zaplatila u Coolagentu 5000 USD za vše.To už je pěkný rozdíl!!

      Vymazat