pondělí 9. dubna 2012

About tuberculosis, no family and hope

Ciao, amigos :)

Žádné novinky nenesu. Ale už to byly dva měsíce, co se naposledy něco stalo, tak vás chci ujistit, že tu pořád jsem - jenom není o čem psát. (Slibuju, že na článku o agenturách začnu pracovat. Eventuálně.)
Lidi se mě občas mezi řečí zeptají, jestli už mám rodinu. Ne, nemám - kdybych měla, neslyšeli byste o ničem jiném 24/7 :D Říká se, že většina studentů dostane rodinu v dubnu a květnu, ale ani na konci července neztrácejte naději. Osobně znám pouze pár budoucích exchanges, z nichž má rodinu pouze jeden (a ten ji ještě k tomu dostal dva týdny po přijetí do programu. Šťastlivec.). Od kamarádů jsem ale slyšela o mnohých, kteří rodinu už taky mají (a jedou s AFS nebo Student Agency). Edit: dneska (den po napsání článku) jsem se poznala s holkou, která rodinu dostala dva týdny před odletem, takže to zatím je úplně v klidu :D
Takže radím - pokud nemáte rodinu, nezoufejte, nemyslete na to, ono to jednoho dne přijde jako příjemný překvapení :)
(tím se ale nevzdávám svého podvědomého pocitu, že stejně nikam neodjedu. V srdci jsem věčná realistka :D)

S agenturou jsem měla naposledy kontakt asi před měsícem, kdy jsem musela na TBC test a rentgen plic. Máte na to přesně stanovený termín, od čtvrtka 1. do středy 7. 3. (plus dodání do agentury do soboty 10.). Ono se to zdá jako dlouhá doba, ale - minimálně v Liberci - mají na kalmetizaci (místo, kde vám píchnou do ruky = kožní test) otevřeno v úterý a pátek. A já se v pátek 2.3. vracela z výletu do Londýna. Hned nastal problém, protože po píchnutí musíte počkat 3 dny. Také rentgen plic není sranda. V dobré víře jsem šla na plicní oddělení místní polikliniky, odkud mě vyhodili (představte si spoustu řevu a pohledů "jseš tak debilní jak vypadáš"), že prý potřebuju doporučení od mého praktického doktora. Tak jsem jela 45 minut přes celý město pro jeden papír, se kterým jsem jela zpátky. Díkybohu je má dětská doktorka velmi milá a chápající, jelikož její dcery jsou taky pořád na rajzu na Západě a kromě sepsání formuláře ještě zavolala do nemocnice, aby se ujistila, že nepotřebuju nic dalšího.
Bylo mi tedy už od pátku jasné, že nestíhám termín - i výsledky testů by byly 2 dny po něm, natož pak s asistencí České Pošty. Napsala jsem tedy email do agentury, vysvětlující proč nestíhám poslat výsledky na čas a s otázkou, jestli to je velký problém, a co kdyžtak můžu udělat. A znova jsem byla nepříjemně překvapená, když na můj email nikdo neodpověděl. Ani tečka. Už tak nemám na českou pobočku WE valné mínění, ale sakra, dávám vám $6,000, alespoň na jeden blbej email byste mi mohli odpovědět.
No, každopádně, poslala jsem výsledky v pondělí 12.3. a nikdo se neozval, tak předpokládám, že je vše v pořádku.

Taky jsem chtěla zmínit, že začínám obvolávat doktory a objednávat se na prohlídky před odjezdem. Zubaře mám na květen a na začátek srpna, abych měla naprostou jistotu, že v US nebudu muset platit horentní částky za vrtání a plombování.

Update ohledně mého ambiciózního pojetí studia španělštiny - umím to samé jako v únoru, plus sprostá slova a slang. No, do odjezdu času dost.


Hugs and kisses until the next time,
M :)

9 komentářů:

  1. S tou rodinou si opravdu nelam hlavu. Já svou dostala asi tři týdny před odletem, a to jsem do toho ještě odjížděla na 10 dní do Španělska, a zvládla jsem to. Ale nervy to teda byly! :D A mimochodem...Thajská kamarádka taky dostala rodinu na poslední chvíli a je s ní spokojená, stejně jako já...Možná ty rodiny na poslední chvíli nosí štěstí ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za uklidění :D Zdá se mi, že většina lidí rodinu dostane pár dní/týdnů před odletem. Ale stejně bych byla raději, kdyby se někdo našel už teď, abych neměla takovej stres :D

      Vymazat
  2. Ahoj
    Pokud Ti agentura takto neodpovídá není to dobré. Zavolej si jestli ví něco o tvém umístění a když neví oni ať se ptají americké pobočky. Také jsme se tak dotazovali, alespo%n jsme viděli, že agentura něco dělá ne že jenom zhrábla peníze a dál se nestará.Za pokus to stojí. Jája

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, předpokládám, že umístěných je jen pár jedinců, takže asi nemá cenu se s tím teď zabývat.
      Psala jsem jim tenhle týden další email s dotazem, a tentokrát odpověděli. Sice po více než 48 hodinách, ale přece.

      Vymazat
  3. Ahoj o rodinu se fakt nebo, dostaneš ji, Já ji mám už měsíc a abych pravdu řekla spíš jsem z toho rozpačitá,jsou sice fajn a všechno ale nějak moc nevím o čem si s nima mám psát a tak...AFS mi vždycky řekne, že se máme co nejvíc poznat...no ale, ne nestěžuju si, jen říkám, že rodina na poslední chvíli má asi taky jisté výhody :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale lepší je jistota, ne? :D Kam pojedeš? :)
      (mimochodem, pokud jsi z Čech, tak se uvidíme na předodjezdové orientaci v červnu :D)

      Vymazat
    2. Ahoj, no jo jsem z ČR tak se na tebe těším..jmenuju se Anna Moudrá. Jedu do Pensylvánie...někam mezi new york a washington

      Vymazat
    3. Nakonec teď místo toho, abych se s tebou bavila na campu, sedim doma s chřipkou :/ Vadilo by ti, kdybych tě našla na FB/emailu? Chtěla bych slyšet co nejvíc o tom, co se tam dělo (děje), kolik lidí má rodinu, co vám říkali apod. :)

      Vymazat
  4. Hele je tepve kveten, casu dost. Ja dostala svoji rodinu az v srpnu 4 dny pred odletem.

    OdpovědětVymazat