neděle 1. ledna 2012

Progress procesu

Ahoj všem,

už dlouho se tu nic nedělo, protože - no, ono se nic nedělo. S velkým fyzickým i psychickým vypětím jsem vyplnila všechny části přihlášky a v čas je odeslala, takže 1. prosince putovaly směr USA. Bohužel, od té doby ticho po pěšině. Pokud jsem pochopila všechny postupy správně, nejdřív přijde potvrzení o přijetí do programu, a až potom pošlou profil do oběhu. Myslela jsem, že tak v polovině prosince bych to potvrzení mohla obdržet. Přecenila jsem je :D Ale tak doufám dál.



Přihláška mi šla v podstatě sama od sebe. Znova a znova vyplňujete svoje jméno, svůj email, etc etc. Nejsložitější je samozřejmě dopis a photobook. Dopisu jsem se bála jako čert kříže, ale nakonec jsem ho dostala na 3 stránky a kamarádky ho po přečtení schválily. Je důležitý bejt sám sebou, jak všichni říkají. Můžete být i vtipný ;) :D Jen pamatujte, don't go overboard a ne všichni v Čechách pochopěj ironii, natož Američani na jiným kontinentu. Ani už  nevim, o čem jsem psala, ale jak mi bylo řečeno při instruktáži - zmínit všechno, co jste napsali do zájmů a sportů a talentů apod.
Před odesláním si opravdu pečlivě zkontrolujte, že máte všechno vyplněné, a dejte to i někomu dalšímu, aby to zkoukl. Přečtěte si instrukce. Já to dokončovala ve spěchu, a přehlédla jsem žlutě zvýrazněný, podtrhaný a tučný řádek "Udělejte kopii celé přihlášky včetně photobooku." Taková maličkost, bože, žejo.

Ještě dodám pár maličkostí o World Experience, kterých jsem si všimla. Buďte připraveni, že to není žádná velká, hezká, designová organizace, jako AFS nebo Student Agency. Už podle vzhledu jejich stránek si o tom uděláte obrázek. To, co mě překvapilo nejvíc (a zároveň mě i rodiče hodně zaskočilo) byla místnost, kde jsme dostávali instrukce k přihlášce. Malá, prázdná studená místnost s pár dřevěnýma židlema, stoletým stolem a okýnkem až u stropu na mě působila jako vyslýchací místnost za komunismu. Po celý tři hodiny tam bylo nepříjemný ticho (kromě vysvětlování pána z agentury). Informace na nás byly vychrlený vážně rychle, v podstatě vůbec nic jsem si z nich nepamatovala. Když jsem se chtěla podívat na pojištění při podepisování smlouvy, bylo mi sděleno, že mi přijde na email společně s přihláškou (kde to mimochodem jde hodně špatně přečíst, takže jsem to vzdala). Rodiče z toho byli dost vyvedeni z míry. Dostala jsem na vyplnění dva týdny, ale protože to byly zrovna dva týdny plný písemek, nestihla jsem to poslat ještě před tím datem. A hned ten den mi ve schránce přistál (táta to nazval "výhružný") email, kde ta přihláška je. Ani při opravování chyb nebyly ty emaily zrovna příjemný.
Možná to je jen můj dojem, ale komunikace české pobočky není zrovna příjemná záležitost. Tím nechci říct, že celá organizace je na odpis. Jen pár nepříjemných poznatků. Třeba se to zlepší po delší komunikaci - přecejenom jsem s nima pobyla celkem 8 hodin.


Přeju všechno nejlepší do roku 2012 mimochodem :)
Ciao, M

Edit 16.1.2012 - Asi před týdnem jsem psala do WE, kdy můžu očekávat přijetí do programu. Prý asi do konce ledna. TIK ŤAK, lidi tam na centrále v Californii, už je 16. a pořád nic!

16 komentářů:

  1. Ahoj, stejně jako ty za pár měsíců pravděpodobně odletím do Ameriky. Já sama jsem si vybrala AFS a proto píšu, proč jsi si vybrala zrovna WE? Taky jsem byla na jejich stránkách (ok, musím uznat, že hodnotím podle webdesignu :-)), když jsem si vybírala agenturu ale mě by zajímal ten zlomový okamžik, proč zrovna oni?
    JInak moc díky za článek s odkazama na jiné blogy exchange studentů, musím říct, že se to fakt hodí :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj :)
    To je skvělý, že sis vybrala AFS! Jak jsem v nějakým článku už psala, kdybych mohla, s AFS bych jela hned. WE jsem si vybrala kvůli ceně (ta je sice bez letenky a v dollarech, takže se to teď momentálně zvedá :/), ale hlavně kapesnýmu $100 měsíčně (= v podstatě ti $1000 vrátěj). Je to sice už celkem nepodstatnej rozdíl cen, asi 40 tisíc míň než AFS, ale nedokázala jsem se přimět rodičům navrhnout tu dražší variantu :D
    WE a AFS se nedaj moc porovnávat. Jako AFS dobrovolník jsem prostě očekávala něco jinýho, než nakonec WE bylo (lepší přístup, lepší prostory, větší ochota odpovídat na dotazy).
    Jsem ráda za tebe, že jedeš s AFS. A nejspíš se uvidíme na předodletovým campu :)) (já sice jenom jako dobrovolník, ale nevadí :D)

    OdpovědětVymazat
  3. Mají AFS a WE v ceně i vizum a poplatek SEVIS? podle mně je AFS drahá. S Coolagentem je pobyt za 5000 dolarů bez viza a letenky. Nevím k čemu je dobré si u WE předplácet kapesné?

    OdpovědětVymazat
  4. AFS myslím má, je to konečná cena, víc by se platit nemělo (pokud dobře vim). Upřímně vůbec nevim jak to je u WE, ale nejspíš to v tom není.
    Tak pokud je Coolagent tak levnej, good for you. Ostatní agentury se taky pohybujou kolem tý sumy 6-7 tisíc, takže záleží na tom, jaký ty máš osobní preference. Já měla od kamaráda dobrej feedback na WE, už dlouho jsem o nic věděla, umisťujou většinou do oblasti, kam bych chtěla (West Coast a Rockies), a z $6000 ti $1000 daj zpátky, tak proč ne.
    Sice je to nerelevantní, ale z Coolagentu nemám moc dobrej pocit. Hodně lidí s nima jelo a nemělo problém, ale ve mně vzbuzuje nedůvěru jejich stránka.. To je jen můj problém a pocit, samozřejmě na tom vůbec nezáleží, ale je to můj důvod, proč jsem si raději vybrala WE.

    OdpovědětVymazat
  5. A čím? Já kdybych si měla vybrat podle stránky tak rozhodně neberu WE! ale cool

    OdpovědětVymazat
  6. :D Pravda, stránky jsou dost neimpresivní. Většinově to bylo díky těm osobním doporučením. Taky jsem s nima komunikovala přes email, a i když to nebylo zrovna příjemný, přišli mi jako seriózní.
    Coolagent jsem nikdy moc nezvažovala, takže to bylo spíš "proč WE a ne někoho jnýho" než "proč WE a ne Coolagent".

    OdpovědětVymazat
  7. Máš nějakou vysněnou lokalitu?

    Jana

    (na odkaz "odpovědět" mi to nereaguje, je chyba tady nebo u mně?)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chtěla bych do Washingtonu nebo Oregonu, nejlépe ještě na pobřeží, to bych skákala do stropu radostí kdybych se dostala tam :) Samozřejmě, New York nebo Pennsylvania jsou taky dobrý, ale hranice s Kanadou jsou pro mě hlavní cíl.
      Naopak nechci do Cali, Texasu a na Floridu. Nejen že tam musí bejt hrozný vedro, ale je to moc mainstreamový :D Jsem zvyklá na liberecký podnebí, takže slunce víc než 2x ročně by mě mohlo trvale poškodit.

      A mně Odpovědět na počítači funguje, ale na mobilu mě to ignorovalo. (a taky jsem si ho do teď nevšimla :D)

      Vymazat
    2. Jana

      Už to frčí!!

      Vymazat
  8. Jája

    tato je také s WE http://czechinamerica.blog.com/ nevím jestli už je v odkazech

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc za odkaz, už to tam dávám :)

      Vymazat
    2. Ahoj

      Ještě by jsi mohla ty odkazy dát na hlavní stránku, aby byly viditelné a nemusely se hledat pod článkem.
      Jana

      Vymazat
    3. Jani, děkuju za tip, nějak mi nedošlo, že to je dobrej nápad! :) Cokoliv dalšího tě napadne, sdílej :D

      Vymazat
  9. Ahoj, na tvoje stránky jsem narazila náhodou,ale musím říct, že se moc líbí:) Já sama bych chtěla jet na šk. rok 2013-14 do Kanady, asi přes Alfa agency. Zatím jsem v organizaci nijak nepokročila, ale už jsem volala do alfy a mají mě pozvat na středoškolské setkání.
    V jednom tvém komentáři výše jsem četla, že bys chtěla být někde u kanadských hranic. Zajímalo by mě, proč sis rovnou nevybrala jet na rok do Kanady? nebo proč bys vlastně chtěla být umístěná blízko Kanady? jinak břeju good luck, aby ti to vyšlo a byla jsi umístěná tam, kde chceš. Předem dík za odpověď, Miriam

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, díky za pochvalu :)
      Kanada je taky moc hezká, někdy jsem se koukala na ceny u Student Agency a málem mi vypadly oči z důlku - když si vybereš, že chceš rodinu ve velkým městě, zaplatíš před půl milionu O.o
      No, Kanada je prostě jiná země než Amerika :D Líbí se mi příroda v tý oblasti, hlavně kvůli tomu tam chci, ale nebyla bych zklamaná ani z New England nebo oblasti kolem The Great Lakes. Státy jsou Státy. Kultura, jídlo, slang, politika, všecko. Kanada je taková střídmější si myslim :)

      Vymazat
  10. Jana: něco pro Miriam, zkus to s Rotary, Kanada je hodně drahá v agenturách

    http://kejdzinrokvkanade.blogspot.com/


    http://awesomingaroundamerica.blogspot.com/
    http://unanoenmexico.blogspot.com/

    a něco do odkazů

    OdpovědětVymazat