neděle 13. listopadu 2011

Application calls home!

Tak, po zatím nejdelším čekání v životě (přesně 9 dní) jsem konečně před dvěma týdnama dostala přihlášku! Vlastně, co dostala, přišla mi mailem a já si ji vytiskla. (Nevím proč jsem vážně očekávala, že přihlášku dostanu vytisklou od nich.)

Pak vás čeká 15 stránek blaženého vyplňování. Doktor, zubař, kopie vysvědčení, reference ze školy, od rodinného známého a "community reference" (soused,  vedoucí skauta, kněz..). A samozřejmě věci jako dopis hostfamily od vás a od rodičů, všechny sporty, u kterých znáte i jen jméno, záliby, barva očí, bůhvíco všechno. Já se na vyplňování hrozně těšila, ale nakonec jsem sotva začala, i když to mám za .. včera odevzdávat. Škola mi zaplácává veškerej volnej čas.
"Health information" stránku už mám vyplněnou - tam jsem zjistila, že jsem o 5 cm menší, než všude udávám, a vážim o 8 kilo míň než před prázdninama. Taky si musim koupit vakcínu žloutenky A za 8-900,- jednu (jsou dvě). A připravte se, že pokud máte staršího doktora, budete všechno překládat :D Zubařovi je lepší zavolat, kdy má chvíli, moje měla jenom 15 minut z celýho tejdne.
Photoalbum je asi nejsložitější - nerada se fotim, takže mám celkem asi 6 fotek, kde jsem a vypadám alespoň trochu normálně. Tudíž jsem musela udělat výpravu do města, vyfotit (se s) radnicí, s kamarádama, známejma, náhodnou sochou v parku apod.
Vždycky jsem všude četla, jak je nejtěžší část přihlášky Letter to Host Family. Říkala jsem si, "co proboha je na tom tak těžkýho". Už vim. Moje agentura požaduje přesný body, který musíte zmínit. "Describe a school day, vacation day and activities with friends." "Explain a time in your life when you experienced a challenge." Je jich 5, a absolutně mi to nejde. Ještě když na vás všichni tlačej, že letter je nejdůležitější věc (krom profilový fotky, samozřejmě), co rozhodne o vaší budoucnosti, jestli vůbec někam pojedete apod. Je to hroznej tlak.
Dopis od rodičů je taky věc za všechny prachy. Já od rodičů dostala jen poznámky v češtině, musela si to sama napsat a přeložit :D

Pán z agentury říkal, že většinou přihlášku tak dvakrát vracejí kvůli různejm chybám a podobně. Doufám, že já budu vzácná vyjímka a nic nebudu muset opravovat :D

A teď hurá zpátky na přihlášku! :) ( :// )

7 komentářů:

  1. Ahoj
    V čem spočívala tvoje volba agentury? Proč WE a ne AFS ,

    Jája

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj,
    AFS bych samozřejmě ráda vybrala jakožto jejich dobrovolník, ale kvůli rodičům jsem vybrala levnější agenturu. Tahle má navíc kapesný $100 měsíčně, taky velká motivace, když ti $1,000 z nějakejch $6,000 vrátěj. A obecně nemám ráda velký organizace typu Student Agency, mám pocit, že maj tolik zájemců, že jseš pro ně jen číslo. Tady ta menší agentura asi nebude mít tolik rodin, ale líbí se mi jejich osobní přístup.

    Asi jsem měla víc důvodů, ale byla jsem rozhodnutá už hodně dlouho, takže si všechno nepamatuju :D

    OdpovědětVymazat
  3. Dík.

    Snad Ti vyjde brzké umístění a dobrá rodina.
    Jája

    OdpovědětVymazat
  4. A Coolagent jsi nezkusila ?

    OdpovědětVymazat
  5. Abych pravdu řekla, o Coolagentu jsem vůbec neuvažovala. Kamarád se hlásil u WE (sice nakonec neodjel, ale i tak), a byl spokojenej, takže jsem ani nic jinýho nehledala.
    Teď jak se dívám, tak moc rozdíly nevidim, je to o pár tisíc Kč levnější, ale nevim nic o pojištění atd. Kouknu se na studujemevusa fórum, jestli tam někdy někdo něco nepsal :D

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Míšo,
    Chtěla jsem se tě zeptat, píšu v přihlášce dopis pro hostfamily a mám tam body, které bych zřejmě měla splnit. Nevíš, jestli je to povinné? (jinak jedu s Coolagentem :))
    Dík, Eva (psali jsme si po E-mailu - EveStump@seznam.cz)

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj :)
    Asi záleží na tom, co ti tam agentura říká - já ty svoje "describe a vacation day" MUSELA splnit. Ale např. AFS ti jenom doporučuje, co obsáhnout. Každopádně to můžeš udělat jako já - věci, co se ti nelíběj, popíšeš hodně briefly a naopak si tam přidáš i body, který agentura nechce.

    OdpovědětVymazat